• Bez kategorii

Awaria Serwera DELL PowerEdge 1950

Skontaktowała się z nami firma, która ma problem ze swoim serwerem. Dział firmy IT próbował rozwiązać problem, ale nie zdołał. Firma zleciła przetransportowanie serwera do naszego laboratorium, aby umożliwić nam pracę na uszkodzonym serwerze RAID.

System został skonfigurowany do RAID 5, który dystrybuuje parzystość wraz z danymi i wymaga, aby wszystkie dyski, z wyjątkiem jednego, były obecne. Tablica nie zostanie zniszczona przez awarię jednego dysku. Po awarii napędu, wszystkie kolejne odczyty mogą być obliczane z rozproszonej parzystości tak, że awaria napędu jest nieistotna. Jednak awaria pojedynczego dysku powoduje zmniejszenie wydajności całej tablicy, dopóki uszkodzony dysk nie zostanie wymieniony, a powiązane dane zostaną odbudowane. W tym przypadku pierwszy dysk przestał działać jakiś czas temu i został wykluczony, a zatem gdy macierz doznała drugiego błędu, redundancja systemu RAID nie mogła działać, a system odmówił działania.

Producent: DELL
Rodzina: PowerEdge
Model: 1950
Frimware:
Interfejs:
Nr elektroniki:

Objawy

Pierwszy uszkodzony dysk nie był używany przez długi czas, dlatego nie zapisano na nim żadnych danych, został więc wykluczony z próby odzyskania. Następnie zwróciliśmy naszą uwagę na drugą z nieudanych prób, która doprowadziła do powstania wielu uszkodzonych sektorów w czasie. Te sektory jednak nie zawiodły całkowicie, co pozwoliło nam, przy użyciu naszego specjalistycznego sprzętu, kontrolować wewnętrzne działania i ruchome części dysku twardego. Połączyliśmy uszkodzony dysk z jednym z naszych automatów diagnostycznych dysku twardego, który pozwala nam kontrolować, jak działa dysk twardy i kopiować go bit po bicie do zdrowego działającego dysku zastępczego.

Wycena: Analiza - 800 zł natomiast wycena odzyskania danych szacowana była na poziomie 2500 zł

Naprawa

Pozostało uszkodzenie logiczne, które jest lekko uszkodzoną informacją, z którą musieliśmy się uporać, aby uzyskać dostęp do danych. Połączyliśmy teraz trzy działające napędy z jednostką specjalną i za pomocą oprogramowania do odzyskiwania danych zaprogramowanego w ustawieniach kontroli RAID, aby uzyskać dostęp do danych we właściwej kolejności i rozmiaru paska. Kiedy już to zrobiliśmy i uzyskaliśmy dostęp do danych, skopiowaliśmy te informacje na nowy działający dysk twardy, aby mieć przenośną kopię danych i przedstawiliśmy to naszym klientom po otrzymaniu zapłaty za wykonaną pracę.

Dodatkowe informacje